Home > Electric > FE Londen: stemmen na de race

FE Londen: stemmen na de race

Jake Dennis (BMW) won overtuigd de race op zaterdag. Na afloop sprak Autosportwereld nog met enkele rijders over hoe zij de race ervaren hebben.

Jake Dennis – BMW i Andretti

“Ik ben heel erg gelukkig met deze overwinning. Zonder energiemanagement wist ik niet goed wat ik moest verwachten van deze race, maar het draaide positief uit voor mij. Het was al van bij het begin van de race duidelijk dat ik een betere pace had dan Buemi. En eens ik Lynn voorbij was, wist ik dat we een risico namen door zo lang door te rijden en te wachten met die tweede ‘attack mode’. Uiteindelijk bleek het de juiste beslissing te zijn. Nadat Alex (Lynn, n.v.d.r.) zich verremde wist ik te profiteren van mijn twee seconden voorsprong om de ‘attack mode te nemen’. We moeten wel nog eens kijken waar de vibraties plots vandaan kwamen waar ik last van had tijdens de vijftien laatste ronden van de race, maar dat komt wel in orde. Ik kijk er alvast heel erg naar uit om morgen in groep een te mogen starten. Als het droog is, zal de track evolutie relatief klein zijn en daar wil ik het nodige voordeel uit halen.”

Nyck de Vries – Mercedes

“Ik ben tevreden van de wagen dit weekend. Hij is heel erg snel en daardoor ben ik zeven plaatsen kunnen stijgen. Daarnaast had ik ook het geluk dat Lotterer zijn tweede ‘attack mode’ mistte en zo nog een keer moest proberen om deze te activeren. Het zal morgen een moeilijke kwalificatie worden in groep een, maar dat is het leuke aan het format. Het is allemaal zo onvoorspelbaar. Ik ben wel van mening dat de FIA iets moet doen aan het energiemanagement. Hier in Londen kan je gewoon plankgas rijden van begin tot eind. En of je nu vijf minuten of acht minuten de ‘attack mode’ kan gebruiken, maakt dat weinig verschil als je op het einde van de race nog voldoende batterij over hebt.”

Alex Lynn – Mahindra

“Ik ben best tevreden met mijn derde plek. Na te startten vanop pole, wilde ik natuurlijk winnen, maar op een bepaald punt werd gewoon duidelijk dat Jake een betere pace had dan ikzelf. Ook Nyck had een hele sterke pace, dus ik ben blij dat ik nog op het podium wist te eindigen.”

Stoffel Vandoorne – Mercedes

“Het was een moeilijke dag voor mij. Nadat ik in FP2 geen enkele ronden kon rijden in de moeilijke regencondities, had tijdens de kwalificaties wat moeite met de tweede sector op een natte ondergrond. Hierdoor had ik wat extra marge genomen en wist ik toch nog een veertiende tijd neer te zetten. Tijdens de race had ik meteen goede start en wist ik al snel enkele plaatsen goed te maken met de ‘attack mode’. Ik ben wel wat tijd verloren door Norman Nato die even in mijn weg reed. Al bij al ben ik tevreden met mijn zevende plaats. Meer zat er voor mij niet in vandaag. De FIA heeft de limiet voor het batterijverbruik verlaagd van 52 naar 48 kWh. Daarnaast hebben ze ook de ‘attack mode’ verlengd naar acht minuten. Veel nut heeft dat echter niet als er geen energiemanagement is en je zo goed als nergens kan inhalen. Het was veel beter geweest moesten ze ons een limiet opleggen van 38 kWh. Dan zouden we tenminste terug op ons verbruik moeten letten.”

You may also like
FE Berlijn: stemmen na de race
FE Berlijn: Norman Nato wint slotfinale, Nyck de Vries wordt wereldkampioen
FE: Mercedes heeft plannen om FE te verlaten
FE Berlijn: Stoffel Vandoorne op pole
error: Alert: Content is protected !!