Home > Industrie > De Fiat Panda Cross verkozen tot beste crossover van het jaar door “4×4 Magazine” in Groot-Brittannië!

De Fiat Panda Cross verkozen tot beste crossover van het jaar door “4×4 Magazine” in Groot-Brittannië!

“Het is met groot genoegen dat we deze prijs ontvangen, om een gedenkwaardig jaar voor Panda te bekronen. Naast de viering van het 40-jarig bestaan is 2020 een zeer druk jaar geweest: we hebben de Panda Hybrid gelanceerd, het assortiment volledig vernieuwd en het beste marktaandeel in de geschiedenis behaald”, aldus Luca Napolitano, verantwoordelijk voor de merken Fiat, Lancia & Abarth in de EMEA-regio.

Meer nog, voor het vierde opeenvolgende jaar is de Panda Cross uitgeroepen tot “Beste Crossover 2020” door “4×4 Magazine” tijdens de jaarlijkse “4×4 Awards”. De Panda ging de strijd aan met de harde concurrentie in een sector die voortdurend groeit. De juryleden bekroonden hem omwille van zijn off-road capaciteiten, zijn boeiend rijgedrag en zijn motoren.

Alan Kidd, hoofdredacteur van 4×4 Magazine, verklaart: “De Panda Cross blijft winnen op onze awards. De tegenstand is groot, maar niets anders kan het Fiat-icoontje evenaren in termen van off-road capaciteiten, prestaties op de weg of typsche look. Mensen die in de bergen wonen of een strenge winter doormaken, kopen dergelijke voertuigen omdat off-roading deel uitmaakt van hun levensstijl. Hij mag dan klein zijn, maar de Panda heeft veel tractie en een ongelooflijk rijgedrag. De Panda Cross is de ideale stadsauto die klaar is om in een handomdraai een crosscountryheld te worden”.

4×4 Magazine is het enige tijdschrift gewijd aan 4×4’s en pick-ups in het Verenigd Koninkrijk en de 4×4 of the Year award is al meer dan 25 jaar een benchmark in de sector. Een team van 4×4-specialisten beoordeelt het brede scala aan voertuigen in deze klasse, van comfort en kwaliteit tot off-road prestaties en aankoop- en eigendomskosten.

Deze indrukwekkende overwinning sluit aan bij de lange lijst van successen van de Fiat Panda, waaronder de eerste auto in zijn segment die in 2004 de titel “Auto van het jaar” won, de eerste stadsauto die tot een hoogte van 5200 m klimt en het basiskamp van de Everest bereikt, en de eerste stadsauto met vierwielaandrijving.

error: Alert: Content is protected !!