Home > #Hoofdnieuws > 2017 voor… de BMW Racing Cups

2017 voor… de BMW Racing Cups

Niet alleen rijders krijgen de mogelijkheid via Autosportwereld.be om op hun seizoen 2017 vooruit te blikken. We doen ook de ronde van de promotoren van de diverse kampioenschappen en openen doen we met de sympathieke organisatie uit Machelen, die de BMW Clubsport Trophy en de BMW M235i Racing Cup op poten zet. Jan Horemans doet zijn verhaal alvast uit de doeken.

Waar staat u vandaag, op enkele weken van de start van het circuitseizoen met uw serie of kampioenschap?

Op een maand van de start van het seizoen 2017 begint het startveld van de BMW Racing Cups (BMW Clubsport Trophy en BMW M235i Racing) zich mooi te vullen. Voor het nieuwe seizoen is er resoluut gekozen voor uithoudingswedstrijden, met zeer veel rijtijd op heel diverse circuits. Met deze formule in combinatie met de typische kenmerken van een monomerkencup, vindt de jonge rijder hier een perfecte leerschool en de (ervaren) gentleman driver veel variatie. Bij de huidige deelnemers vinden we naast de vertrouwde teams ook al enkele nieuwkomers zoals Gamsiz Motorsport in de BMW M235i Racing Cup of nog STDG Motorsport in de BMW Clubsport Trophy.

Doordat er in de BMW M235i Racing Cup aardig wat punten te verdienen zijn voor de BMW Sports Trophy – de trophy waarbij er voor 350.000 euro aan prijzengeld te verdienen is voor BMW-privéteams en BMW-privérijders – komt er de laatste dagen ook heel wat internationale interesse bij.  Met meer dan 1000 minuten rijtijd op het legendarische Spa-Francorchamps is daar zeker niet vreemd aan.

Wat zijn de ambities voor 2017 en zelfs de komende jaren?

Met gelijke wagens, een puntentelling die ook rekening houdt met de polepositie en de snelste rondetijd in de wedstrijd en daarbij de laatste twee wedstrijden waarbij als semi-final en final dubbele punten worden toegekend, kijken we in 2017 uit naar een erg sportief en intens kampioenschap. De legendarische betrouwbaarheid van de wagens moet er voor kunnen zorgen dat de teamseigenaars van deze wagens ook de komende jaren nog veel raceplezier gaan kunnen beleven met hun bolides.

You may also like
Zolder Historic GP: een voorbeschouwing
Belcar: geen prototypes meer in 2022
Alessandro Zanardi: “er zijn verschillende aspecten die we kunnen gebruiken als uitgangspunt voor een beter leven”
DTM Zolder: met Robert Kubica?

Leave a Reply

error: Alert: Content is protected !!