Vandaag, op de verjaardag van zijn oprichter Carlo Abarth (die op 15 november 1908 werd geboren in Wenen), onthult het merk met de Schorpioen zijn nieuwe app, ‘Abarth AR 695’. Met behulp van augmented reality dompelt de app zijn gebruikers helemaal onder in deze exclusieve beperkte reeks die hulde brengt aan de verjaardag van Abarth en de nieuwe ‘Spoiler ad Assetto Variabile’ onthult.

De app is beschikbaar in de voornaamste markten van de EMEA-zone en kan rechtstreeks worden gedownload vanuit de Apple Store of Google Play met deze links: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fca.abarthar en https://apps.apple.com/app/abarth-ar-695/id1482772529. Met deze nieuwe app bevestigt Abarth zijn engagement om mee te gaan met de huidige technologie. ‘Abarth AR’ neemt de rol van de productcatalogi uit het verleden over, en biedt gebruikers meer gebruiksgemak en onmiddellijke updates. Bovendien garandeert ze een uitzonderlijke digitale ervaring aan boord van de nieuwe Abarth 695 70° Anniversario.

Schaal 1:1

Laten we de nieuwe app ‘Abarth AR 695’ wat meer in detail bekijken: hiermee kunnen gebruikers een versie van de auto op ware grootte weergeven, waar ze ook zijn. Het enige dat ze daartoe moeten doen, is met de camera van hun toestel een ruime zone afbakenen om het 3D-model op schaal 1:1 weer te geven, gecontextualiseerd en in verhouding tot de omgeving. Gebruikers zullen rond de auto kunnen bewegen om hem in 360 graden te bekijken. Ze kunnen ook de deuren openen om het interieur te verkennen, de nieuwe ‘Spoiler ad Assetto Variabile’ verstellen, de claxon laten klinken en gas geven om het gebrul te horen van de krachtigste motor uit het gamma: de 1.4-turbobenzinemotor met 180 pk en een koppel van 250 Nm.

Dankzij het adembenemende detailniveau en de beeldkwaliteit krijgen gebruikers de indruk dat ze naast de Abarth 695 70° Anniversario staan, een buitengewone reeks om de zeventigste verjaardag van het merk Abarth & C. te vieren. Hij vormt een eerbetoon aan het vernuft van oprichter Carlo Abarth, de eerste die het potentieel van technische upgrades voor standaard productiemodellen begreep. Naast dit magische aspect kunnen gebruikers ook gepersonaliseerde foto’s creëren met de app ‘Abarth AR 695’, terwijl ze naast de virtuele auto poseren op hun favoriete plaats. Die foto’s kunnen ze vervolgens delen met vrienden via sociale media.

Ook belangrijk om mee te geven is dat de nieuwe app ‘Abarth AR 695’ verdergaat op de weg die het merk in 2017 heeft ingeslagen met de AR-app rond de Abarth 124 Spider. Abarth was het eerste FCA-merk dat een dergelijke nieuwigheid voorstelde en er erg veel succes mee oogstte: meer dan 4.000 downloads en meer dan 150.000 interacties in de Apple Store.

‘Follow the Scorpion’

Om de verjaardag van Carlo Abarth te vieren, wordt er tot slot een nieuw geanimeerd logo toegevoegd aan de collectie, die het communicatieproject ‘Follow the Scorpion’ uitdraagt. Dit toonbeeld van levendige creativiteit viert een van de belangrijkste evenementen op de Abarth-kalender: de geboorte van zijn oprichter, Carlo Abarth. Speciaal voor deze gelegenheid werd een geanimeerd voorwerp gecreëerd in de vorm van een stilistische schorpioen, het sterrenbeeld dat als historisch symbool van het merk fungeert. De randen van het logo komen tot leven binnen een sterrenhemel die oplicht om het schild te vormen, terwijl krachtige geluidseffecten de transformatie versterken en de dynamische en innovatieve geest van het merk benadrukken.

(persbericht)