Gustavo Menezes, Bruno Senna en Norman Nato hebben in de Rebellion #1 de 4 Uur van Shanghai in het World Endurance Championship gewonnen. Toyota moest, benadeeld door de balance of performance, vrede nemen met de plaatsen twee en drie.

Rebellion stond in China op pole en reed eigenlijk onbedreigd naar de overwinning. De Toyota #8 van Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima en Brendon Hartley moest meer dan een minuut prijsgeven, terwijl de #7 van Mike Conway, Kamui Kobayashi en José Maria Lopez zelfs op een ronde werd gezet. Beide LMP1 Ginetta vervolledigden de top-5.

Een schitterende overwinning voor Rebellion – met zelfs tranen bij Oreca-oprichter Hugues de Chaunac – maar toch eentje die helaas een verkeerd beeld geeft van de waardeverhoudingen.

Antonio Felix da Costa bracht de Jota Oreca #38 over de finish als winnaar in LMP2 met als teamgenoten Rodolfo Gonzalez en Anthony Davidson.

Ferrari in GT

Na de pole voor Porsche waren het uiteindelijk Alessandro Pier Guidi en James Calado die Ferrari de zege bezorgden in GTE Pro. Maxime Martin finishte als vierde met zijn Aston Martin, terwijl het Britse merk met TF Sport (Charlie Eastwood/Jonny Adam/Salih Yoluc) zegevierde in GTE Am.

Foto © Rebellion Racing