• IAME – De IAME Series Benelux strijken dit weekend (17-18 augustus) neer in Genk voor de vierde van het vijf proeven tellende seizoen. Na anderhalve maand zomerstop staan hopen 163 piloten maar één ding: dat ze zich zo goed mogelijk kunnen plaatsen in de tussenstand in de aanloop naar de grote finale van het kampioenschap in Mariembourg! Het is dus verboden fouten te maken voor de titelkandidaten. Het wordt een cruciaal weekend want er staat veel op het spel. Bovenop het feit dat deze manche een eventueel keerpunt in het kampioenschap kan zijn, dient de Limburgse afspraak eveneens als tussenstap om een kwalificatie af te dwingen voor de Internationale IAME Finale in Le Mans. Op basis van het algemeen klassement na de vier eerste proeven van het seizoen worden de zo gegeerde uitnodigingen uitgedeeld.
  • Formule 20.000 – En nog een vakantie-ideetje? Op het Franse kartcircuit van Laval, niet zo heel ver van Le Mans, is er op 24 en 25 augustus de “Coupe des As”, een meeting voor de Formule 20.000, die “historic” karts van 100cc uit de periode 1986-2003 groepeert.
  • BIKC – Er komt een nieuwe format voor de categorieën van het Belgian Indoor Karting Championship 2019. Antoine del Marmol (bestuurslid BIKC): “Voortaan is er slechts één ‘Junior’-klassement van 10 tot 15 jaar. Het minimale gewicht is vastgelegd op 65 kilo, met een maximale ballast van 30 kilo. Rijders van minstens 16 jaar oud kunnen uitkomen in drie divisies: Master Lite met een minimaal gewicht van 85 kg, Master F40 voor zij die ouder zijn dan 40 en eveneens minstens 85 kg wegen, en Master Heavy, waar de balans vastgelegd is op 100 kilogram (met een maximale ballast van 10 kilo). Een andere belangrijke wijziging is dat alle rijders samen op het circuit te zien zullen zijn, maar de toeschouwers kunnen de verschillende categorieën blijven volgen dankzij armbanden van een verschillende kleur.” Het principe van de one-day meeting blijft behouden. Het BIKC wordt gehouden op zondag 29 september.

(foto: formule20000/Christian Kehlhoffner Action Méca)