De Taycan wordt in september onthuld en komt tegen het eind van het jaar op de markt. Zoals van het merk Porsche mag worden verwacht staan in het lastenboek van de meer dan 600 pk sterke vierwielaandrijver onder meer prestaties op circuit en meerdere opeenvolgende acceleraties, maar ook voldoende rijbereik voor dagelijks gebruik. De 800-voltarchitectuur van de auto maakt korte laadtijden mogelijk en de lithium-ionbatterij zal een opslagcapaciteit van zo’n 90 kWh bieden.

Vorige week werd de Taycan op een rondje getrakteerd door de Chinese racer Li Chao. De Porsche Carrera Cup Asia-deelnemer reed demonstratierondes op het uitdagende handlingcircuit van het Porsche Experience Centre (PEC) in Shanghai. Fabrieksrijder Neel Jani zal aan het stuur van de Taycan kruipen voor de afsluiter van het ABB FIA-Formula E-kampioenschap op 13 en 14 juli 2019 in New York. Dat betekent dus dat de Taycan een bezoek zal hebben gebracht aan China, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een paar van de grootste afzetmarkten voor Porsches eerste volledig elektrische sportwagen.

In Goodwood reed het prototype met een Britse vlag op het dak en Mark Webber aan het stuur.
De manier waarop de Taycan zijn kracht ontplooit, is verbluffend,” zo vertelt de ervaren F1-rijder. “Ik nam twee jaar geleden deel aan dit evenement in een Porsche 911 GT2 RS en dus wist ik al dat vermogen en trekkracht hier de bepalende factoren zijn. Maar zelfs voor een volbloed racepiloot als ikzelf is het ongelooflijk hoe de Taycan – hoewel dit nog maar een prototype is – vanuit stilstand en uit bochten wegsprint,” zo zei Webber.

(persbericht)