De Rally Antibes Côte d’Azur verliep niet zoals gehoopt voor Joachim Wagemans. Tijdens de eerste rally van de TER Series raakte zijn Peugeot R5 een muurtje, waardoor Wagemans de strijd al bij KP 2 moest staken. “Een klein foutje met grote gevolgen.

Joachim Wagemans kende een perfecte voorbereiding en was klaar om in Frankrijk punten te sprokkelen voor het TER-klassement. Met zijn vierde deelname aan de Rally Antibes Côte d’Azur startte Wagemans zaterdag met veel vertrouwen. “Al bij de shakedown zat het gevoel goed. Ik wist dat de Peugeot R5 top was voor dit parcours en had de voorbije drie weken met het team erg hard gewerkt om alles tot in de details af te stellen. Het is dan ook erg jammer om al in het begin van de rally uit te vallen”, aldus een teleurgestelde Wagemans.

Een klein muurtje gooide roet in de plannen: “We waren al voorbij de bocht, maar het muurtje zat in mijn dode hoek, waardoor mijn achterband het muurtje alsnog raakt. Ik had nochtans op tijd geremd en mijn snelheid aangepast: ik reed maximum 20 km/u. Het scheelde nog geen vijf centimeter of ik had er gewoon voorbij gereden. Doordat het muurtje mijn band en niet de velg raakte, is de hele achterkant van de auto kapot. Ik had nooit verwacht dat er zo veel schade zou zijn. Het was een heel klein foutje met grote gevolgen.”

Eerste keer in 3 jaar ‘DNF’

Voor Wagemans is het uitvallen een grote teleurstelling: “Ik kende het parcours erg goed en hoopte mee te doen met de top. Het is jammer dat ik me niet heb kunnen bewijzen, want ook bij de eerste proef kende ik een slechte start en was ik stilgevallen. Ik eindigde 15e, maar die plek was zeker niet representatief. Er waren veel ingeschrevenen, maar zelfs dan hadden we punten kunnen halen voor het TER-klassement en vooraan kunnen meestrijden. Zonde dat ik dus al zo vroeg in de rally uitviel. Het is ook mijn eerste DNF op drie jaar tijd. Ik ben erg teleurgesteld.

Wagemans kijkt nu vooral uit naar zijn volgende rally eind juni. “We zullen de auto volledig herstellen tegen de Ypres Rally, waar we ook goed willen presteren. De Peugeot zal iets minder zijn op dat type parcours, maar we moeten toch op top tien mikken.

(persbericht)