U heeft het waarschijnlijk al gemerkt : sinds enkele maanden circuleert de hashtag #Ride4TIMO op de sociale netwerken, en deze duikt vooral op in de wereld van de motorcross, karting en watersporten. Deze slogan is ontstaan ter nagedachtenis van Timo Kuppens, de zoon van Isabelle Lietaer en Renaud Kuppens, die in december vorig jaar veel te jong is gestorven.

Aangezien zijn vader Renaud met 4 overwinningen en een 5deplaats in het eindklassement in 2016 een van de eerste deelnemers van de TCR Benelux was, heeft het verhaal van Timo de organisatoren van deze sprintcompetitie voor toerismevoertuigen in de Lage Landen heel erg geraakt.

Alle wagens die voor 2018 zijn ingeschreven, zullen duidelijk het opschrift #Ride4TIMO dragen“, aldus Renaud Jeanfils, verantwoordelijke van ICE, de firma die Cédric Hennau ondersteunt in zijn rol van promotor van TCR Benelux. “Het overlijden van Timo heeft mij enorm aangegrepen, zeker omdat hij en mijn zoon ongeveer dezelfde leeftijd hadden. Zijn papa Renaud was een van de eersten om in TCR Benelux te geloven en bovendien was hij ook al sinds lang een vriend. We konden dit niet zomaar voorbij laten gaan.

Er zullen zeker heel wat intense emoties zijn op de startgrid van de eerste manche van de TCR Benelux, dit weekend in Zandvoort. De aanwezigheid van de hashtag #Ride4TIMO op de circuits zou kunnen bijdragen aan het opzetten van een project ter herinnering van deze jongen, die gebeten was door de mechanische sporten.

Timo heeft zowel motocross als watersporten beoefend“, vervolgt Renaud Jeanfils. “Door deze activiteiten werden heel veel mensen gesensibiliseerd omtrent #Ride4TIMO. Wij wensen van onze kant dat hij ook in de paddock zal worden herdacht.

Het leven kan oneerlijk zijn … maar het is de moeite waard om te leven!