Guino Kenis, concessiehouder van BMW en Mini in Turnhout, is een autosportliefhebber pur sang en combineert dan ook graag diverse disciplines binnen de autosportwereld, gaande van rally, circuit, rallycross, … met moderne bolides of met schoonheden van weleer. We kijken samen even terug maar ook vooruit.

Hoe was je seizoen 2017?

Afgelopen jaar was een redelijk druk jaar met niet al te veel vrije momenten in de agenda. We begonnen het seizoen goed in de Legend Boucles Bastogne want met de BMW 2002 werd een vierde plaats behaald. Ik vrees er een beetje voor dat dat dit jaar niet meer haalbaar gaat zijn door alle wijzigingen en met de verandering van de coëfficiënten. Zelfs in klasse 2 en 3 worden dezelfde strafpunten toegekend en daar stel ik me toch wel wat vragen bij. De Mini WRC werd vanaf de Rally van Haspengouw uit de garage gehaald en vanaf de Sezoensrally moest deze plaats maken voor de BMW M3. Met de Mini was het wel een beetje lijdend toezien naar de snelheid van de evolutie van de lichting R5’s. Dat tempo konden wij helaas niet volgen.

Wat was je hoogtepunt?

Het hoogtepunt van het afgelopen jaar was ongetwijfeld onze overwinning in de Rally Terre de Langres waar we met de M3 het voor de eerste keer op onverhard moesten opnemen tegen een hele rist specialisten. Ook onze deelname aan de RAC Rally was om niet snel te vergeten. Alles zat mee tot op het moment dat de versnellingsbak het begaf tijdens de laatste dag. We waren toen al opgeklommen naar de 23ste plaats op 100 deelnemers. Een top 20 had er volgens mij zeker en vast ingezeten.

Wat brengt 2018?

Starten doen we wederom met de Legend Boucles Bastogne, eveneens met de 2002 die opnieuw werd opgebouwd. De Mini WRC zul je komend jaar in het BRC niet meer zien, wel in enkele rally’s zoals de Titanic Sprint, de shortrally van Kasterlee, het Mini event in Mettet en waarschijnlijk nog twee rally’s op Waalse bodem. Hoofdbrok van 2018 wordt wel het BRC, maar dan in de historic afdeling want we gaan met de M3 een gooi doen naar de titel. Afhankelijk van het verloop van het seizoen en dan vooral in het BRC zal bekeken worden of een aantal rally’s in het buitenland op de agenda gezet kunnen worden. Ook op het onverhard had ik nog eens graag gereden en ook de rallycross hier in Arendonk staat op mijn todo list.