Dinsdag 28 november 2017

1 – Kimi Raikkonen (Ferrari) 1’37″768
2 – Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1’38″066
3 – Lewis Hamilton (Mercedes) 1’38″551
4 – Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1’39″270
5 – Lance Stroll (Williams-Mercedes) 1’39″580
6 – Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1’39″762
7 – Nico Hulkenberg (Renault) 1’39″803
8 – Nikita Mazepin (Force India-Mercedes) 1’39″959
9 – Robert Kubica (Williams-Mercedes) 1’41″296
10 – Sean Gelael (Toro Rosso-Renault) 1’41″428
11 – Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1’41″681
12 – Oliver Turvey (McLaren-Honda) 1’41″914
woensdag 29 november 2017

1 – Sebastian Vettel (Ferrari) 1’37″551
2 – Valtteri Bottas (Mercedes) 1’38″490
3 – Max Verstappen (Red Bull-Renault) 1’38″736
4 – Sergio Perez (Force India-Mercedes) 1’38″818
5 – Esteban Ocon (Force India-Mercedes) 1’39″148
6 – Carlos Sainz (Renault) 1’39″444
7 – Robert Kubica (Williams-Mercedes) 1’39″485
8 – Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) 1’39″782
9 – Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1’39″810
10 – Sergey Sirotkin (Williams-Mercedes) 1’39″947
11 – Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) 1’40″666
12 – Lando Norris (McLaren-Honda) 1’41″714
13 – Brendon Hartley (Toro Rosso-Renault) 1’43″345
14 – Pierre Gasly (Toro Rosso-Renault) 1’44″827

Op Yas Marina zijn de eerste tests van het tussenseizoen bezig in de F1. De toptijden worden voorlopig netjes verdeeld onder de topteams van het seizoen. Maar er zijn uiteraard een aantal interessante nieuwelingen aan de slag bij diverse teams. Robert Kubica is natuurlijk het middelpunt van alle aandacht. Nog ver weg op de eerste dag, lukte de Pool er toch in om al tijdens de tweede testdag tot op 2 seconden van de toptijd van Raikkonen te geraken. Stoffel Vandoorne reed op woensdag de 8ste tijd.

(foto:mclaren)

 

Santander: weg van Ferrari en F1, naar Champions League

Ander nieuws uit het wereldje van de F1 is dat de sponsor van Ferrari, de Spaanse Banco Santander, niet allen de Italiaanse renstal maar ook de Formule 1 op zich verlaat en hoofdsponsor wordt van de Champions League voetbal. Het sponsorcontract liep ten einde na een periode van 7 jaar sponsoring in de F1. De Spaanse bank wilde zijn “betrokkenheid met sport” herbekijken en keert zich nu richting het Europese voetbal.