Alfa Romeo is aan een mooie comeback bezig en dat bewijst ook de Stelvio – de eerste SUV van het Italiaanse merk -. De SUV is nu ook verkrijgbaar met een 180 pk-sterke 2.2 dieselmotor, een 8-trapsautomaat en achterwielaandrijving. Dit is de eerste motor in het Stelvio-gamma die gecombineerd wordt met achterwielaandrijving.

Voor enkele markten is ook een 2.0 turbobenzinemotor van 200 pk verkrijgbaar, gekoppeld aan een 8-trapsautomaat en met Q4-vierwielaandrijving.

De twee nieuwe motoren vullen het gamma van de Stelvio aan, dat tot nu toe bestond uit de 2.0 turbobenzine van 280 pk en de 2.2 diesel van 210 pk, beide met 8-trapsautomaat en Q4-vierwielaandrijving.

De nieuwe diesel

De 2.2 diesel van 180 pk (maximumkoppel van 450 Nm bij 1.750 t/min) is de eerste diesel die volledig uit aluminium bestaat in de nieuwe generatie motoren van Alfa Romeo. De motor met vier cilinders in lijn is voorzien van de nieuwste generatie van het MultiJet II-injectiesysteem met Injection Rate Shaping (IRS) en injectiedrukwaarden van 2.000 bar.

Prestaties:180 pk een topsnelheid van 210 km/u en 0 naar 100 km/u in 7,6 seconden.

De nieuwe benzine

De 200 pk sterke 2.0 turbobenzinemotor is een volledig van aluminium gemaakte viercilinder met aandrijfas van koolstofvezel. Hij wordt gecombineerd met de 8-trapsautomaat en Q4-vierwielaandrijving. Behalve een MultiAir elektrohydraulische klepbediening heeft deze motor ook een “2-in-1”-turbo en directe injectie onder hoge druk bij 200 bar.

Prestaties: 200 pk (maximumkoppel van 330 Nm bij 1.750 t/min) 215 km/u en 0 naar 100 km/u in 7,2 seconden.