De nieuwe generatie van de 911 GT3  kent op het 87e internationale autosalon van Genève zijn wereldpremière en legt een nog nauwere link tussen dagelijks gebruik en circuit. Centraal in de doorontwikkeling van het model staat de nieuwe vierliterboxermotor. De atmosferische motor met 368 kW (500 pk) stamt haast ongewijzigd uit de racewagen 911 GT3 Cup. Het herwerkte onderstel met achterasbesturing en de systematische lichtgewichtconstructie garanderen dat het motorvermogen in uitstekende dynamische prestaties wordt vertaald. De 911 GT3 werd ontwikkeld op hetzelfde testcircuit en gebouwd op dezelfde productielijn als de racewagens van het merk.

Met een gewicht-vermogenverhouding van 3,88 kg/kW (2,86 kg/pk) speelt de nieuwe 911 GT3 zijn troeven maximaal uit. Met de standaard PDK-zevenversnellingsbak met dubbele koppeling, die speciaal op de GT is afgestemd, accelereert de volgetankt 1.430 kg zware tweezitter vanuit stilstand in 3,4 s naar 100 km/u. Zijn maximumsnelheid bedraagt 318 km/u. Voor adepten van rijplezier in zijn puurste vorm biedt Porsche de 911 GT3 indien gewenst bovendien ook met een manuele sport-zesversnellingsbak aan. Daarmee sprint de super-911 in 3,9 s van 0 tot 100 km/u en haalt en haalt hij een topsnelheid van 320 km/u.